Κυριακή, 8 Φεβρουαρίου 2015

"Τα κατά συνθήκην αντίποινα"

του Στάθη Κομνηνού


1.

 Για κάθε ανευμάτιστη καταδίκη σ’ άχρωμο βλέμμα,


Μια πλάτη γυρισμένη, αποκεφαλισμός βουλευτολάγνου ικεσίας...

2.

 Για κάθε ευγενική εκμηδένιση ψιλικατζίδικου ονείρου,


Φραγγέλιο ανελέητο προσωπικής χαράς δωματίου...

3.

 Για κάθε πολυεθνικό ρόζο διακωμώδησης αρλεκίνων,


Κολαφισμός αφάνταστων ερωτικών ανιχνεύσεων θωπειών και γαργαλημάτων...


4. 

Για κάθε βιοτεχνικό έγκαυμα ταξιδιωτικής απόλυσης,


Μεταλλισμός νυχτωδίας βραδύκαυστων ονείρων...


5.

 Για κάθε ληστρική νομιμότητα πηλοφορημένου ιδρώτα,


Εντοιχισμός στη γεωγραφία αγγελόμορφης φιλοπατρίας...


(Τα βουνά κι οι θάλασσες εκπληκταγωγούν τον αστοιχείωτο)

6.

 Για κάθε εκκρεμόδικη δικαιοσύνη μόχθου στοάς,


Τάνυσμα στα κορίτσια που μας χαρίστηκαν ανυστερόβουλα...


7.

 Για κάθε αβυσσοτραφή κι αβυσσοτόκο πολυτέλεια καταπατητή δόξας βοτανικής απλότητας,


Διαπόμπευση ξεκαρδιστική σε ηπειρώτικο κιλίμι αριστοκρατίας...



8.

 Για κάθε κοινωνιστική βιτρίνα παραχαράκτη παναθηναϊκών χορών,



Εμπτυσμός στον ανοιχτόν αέρα κοινοβιακών πανηγυριών...


9.

 Για κάθε φωταψία μέλλοντα διαρκείας δήμιου ολόσαρκου ενεστώτα,

Πυροβασία αναγωγής της ζωής σε τέχνη και τούμπαλιν...



10.

 Για κάθε δακρύβρεχτη εκτύφλωση άδολης εμπιστοσύνης...


Στρέβλωση στις ενήλικες κι ελεητικές συμμαχίες των ανέμων...

11.

Για κάθε ευαίσθητο νάρθηκα δικαιοσύνης ηλιοθρεμμένης,

Σφυροκόπημα αισθήσεων διαφάνειας κοσμοφόρου....






12.

 Για κάθε ιδρυματική απελπισία έκθετης ομορφιάς κακοποιημένης στο φυτώριο μικρώνυμων ομίλων,

Τετραχισμός σ’ ολόφρεσκους της ώρας νεκρούς που οξυγονώνουν...


13.

 Για κάθε κωφάλαλη απομόνωση ασμάτων από βρυχηθμούς τοκογλυφικής ανυπαρξίας,


Στραγγαλισμός σε λίμνη μουσικών δακρύων...


(Μονοφωνικός ήχος)


14.

 Για κάθε λαοφιλή αρπαγή ελπιδοτόκου συμφωνικής θυσίας,


Περιαγωγή στο γάϊδαρο της τρισχιλιετούς αργόσυρτης τού γένους χάλκειας υπομονής...



15.

 Για κάθε πειρατεία διακονικών αξιωμάτων αυτοθυσίας,

Ανδραποδισμός στο χαλιφάτο νομοταγών θερισμών και τρύγων...


16.

 Για κάθε γραβατωμένη εξαπάτηση κατ’ αγρούς απλότητας , αυτάδελφης ταβερνιάρικης ευθυμογραφίας και πρόσχαρης θεοφιλούς αργοσχολίας,

Ζεμάτισμα στο ζέον μαντινάδας εγκάρδιας θανατοφάγου συντροφιάς...

17.

 Για κάθε τεκτονικό αδιέξοδο εγκιβωτισμού ελατολάτρη μαραθωνίου,



Φαρμάκωμα μ’ ακαριαίο δηλητήριο θούριου αυτομίσους...


18.

 Για κάθε πλαισιωμένη συσκότιση φωτοδοτικής ιδιοφάνειας,


Άμβλωση, συνοδεία τσέλου, κάθε εμβρύου αυτοπροβολής...


19.

 Για κάθε εφιαλτική παράκαμψη Θερμοπυλών Σταυρού,


Βιασμός κατ’ επανάληψη στο καθολικό των συμπροσευχών μας...



20.

 Για κάθε γενοκτονική πορεία θανάτου
στην ενδοχώρα αλάλητων στεναγμών αδικίας,


Καταβαράθρωση στις χαράδρες κωμωδιογραφίας χλεύης του αριθμού...



21.

 Για κάθε οχιά βασιλίσκο συστροφής γαλάζιας ευθύτητας,



Εμπαιγμός με ντύμα κόκκινη χλαμύδα εκτυφλωτικής θεομωρίας...



22.

 Για κάθε επιβολή κυττάρων άνοιας γεροντικής
σε κοχλαστό αίμα εφηβικών αγρυπνιών,



Τυμβωρυχία στους νεκρότοπους κάθε οστράκινου στρατάρχη...


23.

 Για κάθε αστυνομική έφοδο σε καταφύγια ασύλητων πόθων,

Οι λογχοφόροι ας κτηνοβατούν δημοσία, όπως τό ’χουν συνήθειο, προς λαϊκή εσπερινή τέρψη, όμως στα ζά τής ιδιοτέλειας, της ιδιοκτησίας, της εξουσίας και της ιδέας.



[ Αποσπασματική δημοσίευση από την ανέκδοτη ποιητική συλλογή «ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ (ΜΟΝΟ;)», 2008. ]

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΟΥ ΠΟΙΗΤΗ

Σπούδασε κλασική φιλολογία

Είναι Πτυχιούχος αρμονίας και αντίστιξης (υπό τον καθηγητή Σπύρο Γαρδικιώτη)
και Απόφοιτος της μουσικής σχολής του Σίμωνος Καρά «ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΡΟΣ ΔΙΑΔΟΣΙΝ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ».
Έχει παράλληλη συμμετοχή σε μουσικολογικές έρευνες και μουσικές εμφανίσεις.

Το Ποίημα - Κείμενο,κάλλιστα θα μπορούσε να παρουσιαστεί αυτόνομα,διότι διαθέτει μια ιδιαίτερα οξυδερκή μορφή γραφής,η οποία ελκύει σαν μαγνήτης τον αναγνώστη,και τον προτρέπει σε μια δεύτερη - πιο ενδελεχή,ίσως - ανάγνωση.
Επειδή,όμως,ουσιαστικά ζούμε στην εποχή της εικόνας και για να μην ταλαιπωρείται ο "εθισμένος" αναγνώστης,μετά από διερεύνηση στο διαδίκτυο,επέλεξα ενδεικτικά κάποιες φωτογραφίες από τη συλλογή της Claudia Rogge ,ελπίζοντας πως το περιεχόμενο της  εικονικής σύμβασης,θα συνεισφέρει θετικά,αλληλεπιδρώντας αμιγώς,στην αποσαφήνιση της δυναμικής του γραπτού λόγου.


ΑΙΧΜΗ ΔΟΡΑΤΟΣ